Dickdarmkrebs

Was ist es?

Colorectal cancer is cancer that begins in the colon or rectum (everyone has a colon and rectum unless they have been surgically removed). This cancer can be prevented with a screening colonoscopy by removing polyps (grape-like growths on the wall of the large intestine, which includes both the colon and rectum) before they become cancerous. With routine screening, you can also detect the disease early when the cancer is small and hasn’t spread.

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Lassen Sie sich untersuchen

For those of average risk, colorectal cancer screening should begin at age 45.*

*Source: American Cancer Society

Alter 45–75: Lassen Sie sich untersuchen

Start getting screened at age 45 if you’re at average risk for colorectal cancer, and continue getting screened through age 75 if you are in good health with a life expectancy of 10 years or more.

Wenn Sie zwischen 76 und 85 Jahre alt sind, sprechen Sie mit Ihrem Arzt darüber, ob Sie die Vorsorgeuntersuchungen fortsetzen sollten. Nach dem 85. Lebensjahr sollten Sie sich nicht mehr untersuchen lassen.

Visual tests

  • A health care provider visually examines your colon using a procedural medical tool
  • Done every 5-10 years, depending on the type of test
  • Requires bowel prep, which cleans out the colon and enables a health care provider to visualize the lining
  • May or may not require sedation, depending on the type of test
  • Opportunity for prevention (colonoscopy) or early detection (all visual testing methods)
  • Any abnormal results from a visual test that is not a colonoscopy (i.e. a virtual colonoscopy or a flexible sigmoidoscopy) need to be followed up with a timely colonoscopy

Stool-based tests

  • Non-invasive, at-home method of testing
  • Done every 1-3 years, depending on the brand or type of test
  • Requires a stool sample to be mailed to a lab
  • Stool sample is checked for hidden blood and/or genetic information shed by cancerous or precancerous cells
  • Any abnormal results from stool-based tests need to be followed up with a timely colonoscopy

Blood-based tests

  • Newest screening method
  • Only recommended for those who have declined or have not completed a structural (visual) or stool-based screening test
  • Done every 3 years
  • Requires having your blood drawn at a doctor’s office or lab
  • Blood sample is checked for DNA that could signal cancer
  • Any abnormal result from a blood test needs to be followed up with a timely colonoscopy

Increased risk

Based on your personal risk, some screening options may not be recommended for you. You may also need to start regular screening at an earlier age and/or be screened more often.

Gentest may be an option for those who want more information about their cancer risk based on their family health history.

Screening-Abdeckung

The Affordable Care Act mandates that private insurers and Medicare cover certain colorectal cancer screenings. Insurance companies can also choose to cover other types of screening that are not required by law. Check with your insurance provider to find out if which screenings are covered under your insurance plan.

Recommended screening options

There are many options for colorectal cancer screening for those of average risk. Talk to your health care provider to choose which test is right for you.

More on the options

Kennen Sie Ihr Risiko

Sie haben ein erhöhtes Risiko für Dickdarmkrebs, wenn Sie:

  • Sind 50 Jahre oder älter.
  • Sind schwarz.
  • Rauch.
  • Sind übergewichtig oder fettleibig.
  • Habe Typ-2-Diabetes.
  • Sind nicht körperlich aktiv.
  • Trinken Sie übermäßig Alkohol.
  • Essen Sie viel rotes Fleisch (wie Rind, Schwein oder Lamm) oder verarbeitetes Fleisch (wie Speck, Wurst, Hot Dogs oder Aufschnitt).
  • Have a personal or family history of colorectal cancer or colorectal polyps.
  • Have a personal or family history of inflammatory bowel disease (such as ulcerative colitis or Crohn’s disease).
  • Have a personal or family history of a hereditary colorectal cancer syndrome, such as Lynch syndrome or Familial Adenomatous Polyposis (FAP).

Reduzieren Sie Ihr Risiko

Sie können Ihr Risiko für Dickdarmkrebs durch die folgenden Änderungen Ihres Lebensstils senken:

Trainieren Sie mindestens 30 Minuten lang, mindestens 5 Tage pro Woche.

Icon illustration of a wine bottle and a wine glass with a large X over it indicating not to drink alcohol.

Vermeiden oder begrenzen Sie Alkohol.

Um Ihr Krebsrisiko zu senken, sollten Sie Alkohol am besten vollständig vermeiden. Wenn Sie sich dennoch für das Trinken entscheiden, beschränken Sie Ihren Alkoholkonsum auf nicht mehr als ein Getränk pro Tag, wenn Sie bei der Geburt als weiblich eingestuft wurden, und nicht mehr als zwei Getränke pro Tag, wenn Sie bei der Geburt als männlich eingestuft wurden.

Icon illustration of a cigarette with smoke coming from its tip and a large X over it indicating no smoking.

Avoid all forms of tobacco.

Icon illustration of a steak with a large X over it indicating not to eat red meat.

Essen Sie weniger rotes Fleisch und verzichten Sie auf verarbeitetes Fleisch.

Icon illustration of a body scale.

Ein gesundes Gewicht beibehalten.

An icon illustration of an apple and a carrot.

Essen Sie viel Obst, Gemüse, Bohnen und Vollkornprodukte.

Icon illustration of a magnifying glass.

Lassen Sie sich gemäß den Leitlinien und Ihren persönlichen Risikofaktoren auf Darmkrebs untersuchen.

Anzeichen und Symptome

Sprechen Sie sofort mit Ihrem Arzt, wenn bei Ihnen eines der folgenden Symptome auftritt:

  • Blutungen aus dem Rektum oder Blut im oder auf dem Stuhl
  • Unexplained iron-deficiency anemia
  • Veränderung des Stuhlgangs, die länger als ein paar Tage anhält
  • Hocker, die schmaler als üblich sind
  • General abdominal problems such as bloating, fullness or a feeling that you need to have a bowel movement that’s not relieved by having one
  • Persistent abdominal cramps
  • Unexplained vomiting, diarrhea or constipation
  • Gewichtsverlust ohne erkennbaren Grund
  • Unexplained fatigue

Behandlungsmöglichkeiten

Die Behandlung hängt vom Stadium der Krebserkrankung, der Art der Tumorzellen und Ihrem Gesundheitszustand ab.

Operation

Die häufigste Behandlungsmethode für Dickdarmkrebs ist eine Operation. Diese kann von einer partiellen Kolektomie (Entfernung eines Teils des Dickdarms, auch Kolonresektion genannt) bis zu einer Proktokolektomie (Entfernung des Dickdarms und des Mastdarms) reichen.

Chemotherapie

Bei der Chemotherapie werden Medikamente eingesetzt, um Krebszellen abzutöten. Wenn der Krebs bereits gestreut hat, kann die Chemotherapie vor oder nach der Operation durchgeführt werden.

Strahlung

Bei dieser Behandlung werden hohe Strahlendosen eingesetzt, um Krebszellen abzutöten und Tumore zu verkleinern. Wenn der Krebs bereits gestreut hat, kann die Bestrahlung vor oder nach der Operation erfolgen.

Das Neueste

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